RADAR+ Online

Word Abonnee

Eibertje van Halteren

BN_Eibertje_Kiest_candybars.jpg

Eibertje keurt: Candybars

Als je dan tóch zwicht voor zo'n lekkere reep, weet dan welke candybar je het beste kunt kiezen, aldus voedingsdeskundige Eibertje van Halteren. Eibertje schrijft in elke RADAR+ over een bepaald product.

Relatief kleine veranderingen in je voeding kunnen een groot verschil maken voor je gezondheid en gewicht. Geef je je kind van die handige meeneemkoekjes mee naar school? Je voedt hem per jaar 250 suikerklontjes minder door hem dagelijks niet een pakje met drie, maar eentje met twéé koekjes mee te geven. Candybars bevatten veel suiker en verzadigd vet en zijn dus per definitie niet gezond. Sommige zijn wel nèt iets beter dan andere.

Check altijd de voedingswaarde van de candybars: hoeveel suiker en (verzadigd) vet zit erin? De voedingswaarde van candybars staan op het etiket vaak per 100 gram aangegeven, maar de ene reep weegt 50 gram en de ander 110. Om een goede vergelijking te maken is het belangrijk om de voedingswaarde per hele reep te weten. Je eet toch ook een hele Snickers? Door goed te vergelijken kun je jezelf veel vet en suiker besparen. Zo kom je erachter dat je beter een Bros kunt nemen dan een Mars. Als je twee keer in de maand een Mars vervangt door een Bros scheelt dat na een jaar meer dan 468 gram suiker, ofwel 120 suikerklontjes. Let ook op de porties die je eet. Dat heet Portion Control. Geldt uiteraard ook voor candybars. Kies je de Kitkat mini of ga je voor de Bigbreak? Om één Bigbreak te verbranden, moet je bijna twee uur wandelen. Als je dat eenmaal weet, kies je toch sneller de mini. 

Klik op lees verder voor Eibertjes verstandige keuze >>

RADAR+stoppersite



eibertje




Sluiten

INHOUDSOPGAVE
In dit RADAR+ magazine
004_BW_RADAR6.jpg
Deze website maakt gebruik van Cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.